Food Bait | 6.11.2017 Workshop 3: Fastställa konceptet-Upplevelse och kontext
773
post-template-default,single,single-post,postid-773,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

6.11.2017 Workshop 3: Fastställa konceptet-Upplevelse och kontext

 

Deltagarna fick i den tredje workshopen för konceptutveckling lära sig om hur allt runtomkring påverkar kundens upplevelse av produkten, och om kontextutveckling.

 

All mat och dryck konsumeras i en kontext som påverkar upplevelsen av produkten. Vi fokuserade därför på hur kontexten omkring din produkt kan utvecklas för att ge konsumenten en bättre upplevelse.

 

Idéerna ifrån workshop två har under detta tillfälle filtreras genom kontext och koncept för att nå fram till guldkornen för konkretisering. För inspiration och hjälp fanns Jörgen Engdahl som berättade om hur hans konceptidé blev till restaurangen Hunger & Törst.

 

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.